Abonnementsvilkår Komplett
Abonnementet gir tilgang til alt innhald digital, med E-avis og Vestnesavisa sine Pluss-produkt. Papirutgåva vert også levert til registrert adresse på dagar den kjem ut.
Du kan flytte abonnementet til ny fast adresse eller til ferieadresse. Enkelte leveringar vil kunne medføre auka kostnadar (porto utanriks).
Dersom avislevering skulle utebli, vil Vestnesavisa sitt erstatningsansvar avgrense seg til det beløpet du har betalt for den perioden avisleveringa har uteblitt.
Abonnementet kan delast med andre personar som er registrert på same husstand som abonnenten. Ved misbruk kan abonnementet verte stoppa.
Abonnementsvilkår Digital
Abonnementet gir tilgang til alt digitalt innhald, med E-avis og Vestnesavisa sine Pluss-produkt.
Abonnementet kan delast med andre personar som er registrert på same husstand som abonnenten. Ved misbruk kan abonnementet verte stoppa.
For bedrifter kan abonnementet delast med inntil fem tilsette for bruk i arbeidstida. Bruk utanom arbeidstid krev privat abonnement.
Generelle vilkår
Abonnement på Vestnesavisa vert forskotsbetalt og løper til det vert sagt opp. Ved oppseiing løper det ut perioden du har betalt for, men blir ikkje fornya. Ved kampanjekjøp vert abonnementet endra til eit ordinært abonnement når kampanjeperioden er over.
Tilgangen til digitale utgåver er knytt til ditt personlege abonnement. Forseinkingar eller nedetid på digitale utgåver og tenester vert ikkje godskrive. Det er ikkje tillate å dele abonnementet eller gi bort passordet til andre utover deling via familieabonnement.
Abonnentar må til ein kvar tid sørge for at Vestnesavisa har korrekt kontaktinformasjon.
Om du ikkje har betalt abonnementet innan rimeleg tid etter forfall vert avisleveringa og/eller digital tilgang stoppa, og du vert fakturert uteståande beløp.
Fakturagebyr kjem i tillegg ved faktura. Fakturagebyret fell bort ved bruk av kort- eller Vipps-betaling.
Vilkår ved kjøp av abonnement på digitale flater
Det er 18-års aldersgrense for kjøp via digitale flater hos Vestnesavisa. Kjøpet kan hevast innan 14 dagar. Ta kontakt med Vestnesavisa ved spørsmål om heving av kjøp. Etter angrerettlova går angreretten tapt på kjøp av digitale tenester i det ein tar i bruk tenesta.
Bruk av personopplysningar
Vestnesavisa er opptatt av å ivareta ditt personvern på ein god måte, gi deg god informasjon, og gi det moglegheit til å avgjere korleis dine data skal samlast og brukar.
Kopiering: Alle artiklar, fotografi og grafikk med meir vert stilt til råde for vising. Du må gjerne dele saker/artiklar i sosiale media, men då med direktelenke til aktuell sak/artikkel. Det må gjerne skje utskrifter av ein papirkopi til eige personleg bruk. Ytterlegare bruk og framstilling krev skriftleg avtale med avisa. Verksemder må ikkje skrive ut materiale til bruk for tilsette i verksemda eller for kommersielt bruk. Dette gjeld også vidareformidling i elektronisk eller digital form. Dette gjeld ikkje deling av artiklar i sosiale media så lenge ein ikkje gjengir innhald i artikkel/sak. Ved brot på desse retningslinene vil abonnementet verte stoppa umiddelbart. Det vert ikkje gitt refusjon i slike høve.
Det vert her vist til opphavsrettlova. Sjå elles våre personvernvilkår.
Kjøpsvilkår
Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett
1. Partene
Selger er Vestnesavisa AS, Sjøgata 34, 6390 Vestnes, kundesenter@vestnesavisa.no, tlf: 71180000, Org.nr: 947263579, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
2. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
3. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Levering skjer umiddelbart ved bestilling.
Oppsigelse
Oppsigelse av abonnement gjøres på Min side. Ved oppsigelse løper abonnementet ut betalt periode.
4. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 1 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjonsrett opphører når kjøper logger inn på produktet.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig til kundesenter@vestnesavisa.no
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
5. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.